De reis is begonnen!

15 maart 2020 - Foz do Iguaçu, Brazilië

Hola!

Wat gebeurt er toch veel in een korte tijd. We zijn nog maar een dikke week weg maar we weten al niet meer wat voor dag het is. Wat vervaagt dat toch snel als dat niet meer belangrijk is. We horen veel verhalen voorbij komen over het coronavirus. Wij merken er nog niets van maar we zijn er wel mee bezig. Is het bijvoorbeeld handig dat we naar het park gaan hier in Brazilië. We zijn hier maar een dagje en hebben besloten dat we gewoon gaan kijken. Grote groepen mensen wel vermijden natuurlijk.

Onze reis begon met een dagje Barcelona en toen door naar Buenos Aires.  We gingen vanaf het vliegveld met een Uber naar ons hostel. Blijkt dat illegaal te zijn! Oeps.. Gelukkig hadden we een alleraardigste chauffeur die ons in gebrekkig Engels heel duidelijk heeft gemaakt dat de stad grotendeels onveilig is. We hebben zijn adviezen ter harte genomen en zijn goed voorbereidt op pad gegaan. De wijk San Telmo is op zondag ontzettend gezellig! Veel kraampjes en veel straatartiesten. Vooral veel muziek en veel mensen dus super gezellig! Uiteraard hebben we ook de wijk La Boca bezocht. Hier zijn maar 3 straten veilig (en toeristisch) om doorheen te lopen. Leuk om deze kleurige wijk te zien en een bezoekje aan het stadion kon natuurlijk niet uitblijven. Het stadion van La Boca heeft de meest steile tribunes ter wereld. Verder heeft Buenos Aires veel mooie gebouwen maar eigenlijk is het niet echt een stad voor ons.

Snel door naar het noorden! Dik 20 uur rijden in een super de luxe bus naar Puerto Iguazu. Stijf en met dikke voeten komen we aan in de hitte die je kan verwachten in het regenwoud. Hier hebben we 2 dagen in het park rondgelopen. Het is echt prachtig, je voelt je te gast in de natuur. Ze hebben een brug gebouwd die dwars door het regenwoud en langs en boven gigantische watervallen loopt. Het is één van de 7 natuurlijke wereldwonderen.  Onvoorstelbaar mooi alsof je in een sprookje loopt. Je loopt echt dwars door de natuur en dus zijn er ook wilde dieren. We hebben een heleboel vlinders in alle kleuren gezien, rode neusberen, aapjes (weet zo even niet meer hoe ze heten), prachtige vogels (die de gekste geluiden maken), grote spinnen en een kaaiman!

Nu zitten we vlak over de grens in Brazilië en gaan we nog een keer naar het park aan de Braziliaanse kant. Maar niet voordat we even hebben gerelaxed. We hadden van tevoren al gezegd dat we moeten opletten dat we niet constant door gaan. Nu na 10 dagen pas voor het eerst een halve rustdag.. dat gaan we vaker doen! 😎 Vanmiddag hadden we opeens door dat de zon hier de andere kant op gaat.. Haha! Heel logisch maar totaal niet bij stil gestaan.

Hierna gaan we weer terug naar Argentinië en nemen we een vlucht naar het uiterste zuiden. Vanaf daar gaan we rustig omhoog en al het moois van Patagonië bewonderen. We kwamen 2 dagen geleden een oud collega van Dirk tegen (hoe gek 😄). Zij zijn ook in Patagonië geweest en raadde aan om een camper te huren. Dit lijkt ons heel gaaf en we zijn aan het kijken naar de mogelijkheden. Waarschijnlijk gaan we een maandje rondrijden maar daarover later meer.

We hopen dat iedereen de komende weken een beetje goed door gaat komen met het coronavirus. We zien foto's voorbij komen over hamsteren en zitten er met verbijstering naar te kijken. Wat een maffe situatie. We beseffen dat het een grote impact heeft op de samenleving maar het is lastig voor te stellen hoe de situatie nu in Europa is. Voor ons is het nu nog een ver-weg-van-mijn-bed-show... Wij gaan er vast ook mee te maken krijgen maar proberen ons er nu nog niet druk om te maken. We denken aan jullie! 💛

La Boca, Buenos AiresLa Boca, Buenos AiresHeerlijke vlinderAapjesIguazu fallsDevils throatGecamoufleerde vlinder

1. Manon Schonewille:
    15 maart 2020
    He dirk en cindy,
    Wat leuk om even wat te lezen. Ik was al zo verliefd geworden op de plaatjes die jullie op insta hadden gezet van de watervallen. Wauw, wat ontzettend mooi. Super leuk even wat van jullie gelezen te hebben, nu al weer benieuwd naar jullie volgende verhaal!
    Ook Indra bekijkt de foto's graag 🤗.
    Groetjes van ons uit arnhem, tot op heden corona vrij
  2. Gerda:
    15 maart 2020
    Hey Cindy en Dirk.
    Mooi om te lezen hoe jullie dit ervaren en beleven. Genoeg te zien en te doen dus. En wij hebben ook al mee mogen genieten door de mooie foto's van jullie. Veel plezier en voorzichtig aan.
    We verheugen ons op het volgende verslag van jullie.
    Veel liefs en een dikke kus. Papa en Mama 😘
  3. Mam:
    17 maart 2020
    Lieve jongelui
    Wat een leuk reisverslag. (ga zo door)
    En wat een mooie ervaring rijker. Prachtig te zien. Fijn dat jullie er van genieten, en indd geen haast, zeker tijd maken om ook eens ff te niksen. Een hele goede reis naar de kou. Houd ons op de hoogte. Veel liefs pappa _ mam
    😘😘
  4. Harm Schonewille:
    18 maart 2020
    Hoi Cindy en Dirk, wat mooi om jullie reisverslag te lezen. Veel te beleven en vooral zelf er op uit gaan is een vorm van ontdekkingsreis. Niet precies weten wat je kunt verwachten en je laten verrassen op het moment. Geniet van el het moois dat de landen te bieden hebben. Ben erg benieuwd naar jullie tocht naar en door Patagonie.
    Ik begrijp dat jullie ook de problemen van de Coronavirus meekrijgen. De mensen zijn compleet doorgeslagen, mooi dat jullie dat niet zelf ervaren. Toch moet je ook bij jullie rekening houden met Corona en vooral gepaste afstand bewaren. Blijf gezond. Goede reis verder.
  5. Jannie Vos:
    18 maart 2020
    Lieve Cindy en Dirk, wat een verhaal!! En wat een avontuur om op een enigszins “veilige” plek te komen. Wel goed dat jullie in elk geval een visum hebben voor de komende maanden. Het Corona virus is inmiddels een wereldwijds probleem. Pas goed op dat jullie niet besmet raken. En probeer daarnaast zoveel mogelijk te genieten van jullie reis. Liefs van ons. 😘😘